בזמנו של באך החלה ההתמכרות לקפה להתרחב לכל חוגי החברה ובאך והאנסמבל שלו, קולגיום מוסיקום, היו מופיעים פעם בשבוע בבית הקפה של צימרמן בלייפציג. שם גם ביצעו לראשונה את קנטטת הקפה, כנראה ב 1731. קנטטת הקפה מתארת עימות בין שלנדריאן, אב שמרן המתנגד לשימוש בסמים, לבתו ליזכן, המכורה לקפה. כיון שמאז ימיו של באך ההתמכרות לקפאין הפכה לנחלת הכלל ואין מתייחסים אליו יותר כאל סםקל יותר להבין את קנטטת הקפה בימינו בהקשר של מה שנקרא היום סמים קלים, כמו מריחואנה, אשר השימוש בהם בחברה המערבית החל על ידי "ילדי הפרחים" בשנות ה-60 של המאה הקודמת, למגינת ליבם של הוריהם. ועל כך סיפורנו.

בגרסתנו עמדתו המוסרית של האב מעורערת קמעה כיון שגם הוא עצמו מכור לטיפה המרה ולסיגריםהקונפליקט המתמשך בין האב איש העבודה לבתו ההיפית מסתיים בהפי-אנד עם עוגת חתונה. האם כולם שמחים ומאושרים כי העוגה נאפתה עם תוספת של קצת חשיש? בואו להופעתנו – ותדעו.

ליזכן: יעלה אביטל
שלנדריאן: אהוד שפירא
כינור וברמן: גלעד הילדסהיים
צ'מבלו, מספר ואהוב של ליזכן: אביעד שטיר
מוסיקה: קנטטה מספר 211 ("הקפה") של יוהאן סבסטיאן באך
ליברית: כריסטיאן פרידריך הנריקי (פיקנדר)
בימוי:שרית לי וייס
השירה בגרמנית עם כיתוביות תרגום לעברית ואנגלית.
את האופרה "יחממו" דואטים וקטעים כליים מאת הנרי פרסל
בנושאים הנושקים לנושא האופרה.

2. סמים קלים ומשקאות משכרים

גרסת הסיקסטיז לקנטטת הקפה של באך